Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Internetového obchodu http://www.tynadekor.cz
1. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky”) obchodní společnosti Kristýna Trmotová, se sídlem Slavošovice E7, 339 01, Bolešiny, identifikační číslo: 17596238, DIČ: , (dále jen„prodávající“) jsou vydané dle § 1751 odst. 1. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
1.2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu na adrese http://www.tynadekor.cz (dále „jen internetový obchod”).
1.3. Obchodní podmínky a kupní smlouva jsou primárně vyhotoveny v českém jazyce, pokud si smluvní strany nedohodnou jazyk jiný. Smluvní vztah se řídí českým právním řádem v jeho účinném znění.
1.4 Tyto obchodní podmínky vymezují vztah a práva a povinnosti z něj plynoucí pouze mezi prodávajícím a kupujícím - fyzickou osobou nepodnikatelem, který uzavírá smlouvu výlučně mimo rámec své podnikatelské činnosti či samostatného výkonu povolání.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat na základě § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Změna obchodních podmínek bude kupujícímu oznámena prostřednictvím internetových stránek prodávajícího, konkrétně na http://www.tynadekor.cz v Obchodních podmínách s vyznačením data nabytí účinností nových podmínek a
možností náhledu znění předchozích. Tato změna se nedotkne již uzavřených kupních smluv.
Druhá strana má právo změny, v případě smlouvy uzavřené na dlouhodobé k opětovnému plnění, odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve lhůtě jednoho měsíce od doby nabytí účinnosti podmínek nových.
2. Objednávka zboží a uzavření kupní smlouvy
2.1 Prezentace zboží, uvedeného v internetovém obchodě http://www.tynadekor.cz, není nabídkou k uzavření smlouvy, je pouze informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
2.2 Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech ostatních poplatků, jeli prodávající jejich plátcem. K ceně zboží se připočítávají náklady na balení a dodání zboží, které jsou vždy uvedeny před odesláním objednávky. Cena uvedená u zboží je cenou konečnou. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě http://www.tynadekor.cz.
2.3 Internetový obchod http://www.tynadekor.cz také obsahuje na specifickém místě informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží v rámci jeho doručování na území České republiky.
2.4 Náklady spojené s balením a dodáním zboží na území České republiky, jsou vždy uvedeny před odesláním objednávky prostřednictvím stránek tohoto internetového obchodu. Náklady jsou kalkulovány dle veřejných i soukromých ceníků přepravních firem v závislosti na váze, způsobu platby a způsobu dodání zvoleného v objednávkovém formuláři.
2.5 Před odesláním objednávky prodávajícímu, je kupujícímu umožněno objednávku měnit a upravovat údaje, které do objednávky vložil a kontrolovat správnost vložených údajů.
2.6 Náklady kupujícího vzniklé při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na telefonní hovory, náklady na internetové připojení, apod.) na straně kupujícího, hradí kupující sám.
2.7 Kupující provádí objednání zboží těmito způsoby:
• a) kupující „vloží” objednávané zboží do nákupního košíku internetového obchodu, stiskem tlačítka „Přidat do košíku”, prostřednictvím svého uživatelského účtu, pokud provedl v předchozím kroku registraci v internetovém obchodě http://www.tynadekor.cz
• b) kupující „vloží” objednávané zboží do nákupního košíku internetového obchodu, stiskem tlačítka „Přidat do košíku”, bez nutnosti zákaznického účtu a registrace.
2.8 Objednávku odešle kupující prodávajícímu, kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby”. Veškeré údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Kupující tak potvrzuje, že vyplnil všechny povinné údaje správně, dle svého vědomí a svědomí při vytváření objednávky a kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby” souhlasí s těmito obchodními podmínkami. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávající políčko.
2.9 Veškeré objednávky odeslané kupujícím prodávajícímu jsou považovány prodávajícím za závazné.
2.10 Neprodleně po odeslání objednávky prodávajícímu, vystaví prodávající potvrzení o doručení objednávky kupujícímu prostřednictvím elektronické pošty na kontakt uvedený kupujícím v objednávce, nebo v uživatelském účtu internetového obchodu http://www.tynadekor.cz, kde provedl kupující registraci. Toto potvrzení není považováno za uzavření kupní smlouvy.
2.11 Prodávajícímu vzniká při doručení objednávky od kupujícího právo na kontakt kupujícího za účelem doplnění chybějících údajů, případnou změnu a úpravu údajů v objednávce.
2.12 Pokud to charakter objednávky vyžaduje, je prodávající oprávněn kontaktovat kupujícího a požadovat jeho součinnost k uzavření kupní smlouvy.
2.13 Uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím vzniká až potvrzením objednávky prodávajícím. Potvrzení objednávky vystaví prodávající kupujícímu a zašle jej na e-mailovou adresu sdělenou mu kupujícím v objednávce.
2.14 Tyto obchodní podmínky se vztahují pouze na nákup zboží přes webový internetový obchod http://www.tynadekor.cz
3. Cena
3.1 Cenu za zboží a případné náklady spojené s dopravou, úpravou produktu (pokud ji prodávající poskytuje přímo v
internetovém obchodě), může kupující uhradit těmito způsoby:
• bezhotovostně prostřednictvím platebního systému: ShoptetPay
• bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 1017948169/5500, vedený u společnosti Raiffeisen Bank.
3.2 Kupující je povinen prodávajícímu uhradit kupní cenu zboží, jakož i náklady spojené s balením a dodáním zboží, pokud nejsou uvedeny samostatně. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se kupní cenou souhrn těchto částek.
3.3 V případě platby na dobírku nebo v hotovosti, je cena zboží splatná při převzetí nebo ke dni dodání zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 2 dnů od uzavření kupní smlouvy.
3.4 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu společně s uvedeným variabilním symbolem, na bankovní účet prodávajícího. Závazek kupujícího je splněn připsáním náležité částky kupní ceny, na účet prodávajícího.
3.5 Dle ustanovení §1820 odst. 1 písm. q) občanského zákoníku, prodávající nepožaduje po kupujícím zálohu, nebo jinou obdobnou platbu, pokud to nevyžaduje povaha produktu a nedomluví-li se prodávající s kupujícím jinak. Úhradu kupní ceny zboží před jeho odesláním, nelze považovat jako zálohu.
3.6 Případná cenová zvýhodnění a slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, nerozhodne-li se prodávající jinak. O možné kombinace slev, zvýhodnění apod. a o konečné ceně zboží je kupující informován vždy před odesláním objednávky.
3.7 Daňový doklad je prodávajícím vyhotoven až po uhrazení kupní ceny zboží kupujícím a je prodávajícím doručen kupujícímu na e-mailovou adresu sdělenou mu kupujícím v objednávce a/nebo fyzicky předán při osobním vyzvednutí zboží v provozovně
prodávajícího a/nebo zaslán kupujícímu současně se zbožím.
3.8 Prodávající může využívat systému přizpůsobení ceny osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování dle předem definovaného algoritmu. Pokud je cena přizpůsobena kupujícímu, bude prodávající o této skutečnosti neprodleně kupujícího informovat.
3.9 V případě, že je předmětem závazku mezi prodávajícím a kupujícím poskytnutí digitálního obsahu, služby digitálního obsahu nebo věci s digitálními vlastnostmi, které nejsou dodány na hmotném nosiči, kupující výslovně souhlasí se zahájením plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Kupující bere na vědomí, že tímto souhlasem zaniká jeho právo odstoupit od smlouvy podle § 1837 písm. l) občanského zákoníku.
4. Dodání zboží
4.1 Náklady na dodání zboží jsou dle uvedeného způsobu a typu doručení vždy uvedeny v objednávce a následném potvrzení vydaném prodávajícím.
4.2 Kupující je povinen převzít zboží na místě uvedeném v objednávce. Neučenili-li tak, hradí kupující náklady spojené s opakovaným doručením zboží nebo náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4.3 Kupující je povinen při přebírání zboží od přepravce důkladně zkontrolovat zásilku, zda-li není poškozen obal nebo přímo samotné zboží. Pokud kupující nesouhlasí s převzetím zboží, je v případě zjištění závad na obalu nebo přímo na zboží povinen zásilku od přepravce nepřevzít. Tím nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží.
4.4 Zaplacením zboží a převzetím zboží od dopravce, nabývá kupující vlastnické právo a veškeré povinnosti s tím spojené. Převzetím zboží kupujícím přechází na kupujícího nebezpečí vzniku škody na zboží.
4.5 Zboží je kupujícímu dodáno prostřednictvím dopravce DPD, a to následujícími způsoby:
- na výdejní místo DPD Pickup,
- do samoobslužného DPD Boxu,
- na doručovací adresu uvedenou kupujícím v objednávce.
Výše nákladů na dopravu je vždy uvedena v objednávce a v jejím potvrzení prodávajícím.
4.6 Osobní odběr není zpoplatněn.
4.7 Zboží je přepravci předáno obvykle do 1-5 pracovních dnů. Prodávající se zavazuje dodat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
4.8 Při dodání na výdejní místo DPD Pickup je zásilka uložena po dobu 7 kalendářních dnů. Při dodání do DPD Boxu je zásilka uložena po dobu 48 hodin. Pokud kupující v této lhůtě zásilku nevyzvedne, je zásilka vrácena zpět prodávajícímu. V případě dodání na adresu je kupující povinen zásilku převzít při doručení.
4.9 Prodávající prohlašuje že jím prodávaný digitální obsah, služby digitálního obsahu a věci s digitálními vlastnostmi, zajišťují funkčnost s technickým a programovým vybavením, které se obvykle s digitálním obsahem, službou digitálního obsahu a věcí s digitálními vlastnostmi téhož druhu používá, aniž je zapotřebí je převést (kompatibilita), nebo s jiným technickým a programovým vybavením, než které se obvykle s digitálním obsahem, službou digitálního obsahu a věcí s digitálními vlastnostmi téhož druhu používá (interoperabilita), které jsou prodávajícímu známy nebo u nichž lze rozumně očekávat, že by mu mohly být známy.
5. Zákaznický účet
5.1 Kupující, který provede registraci v internetovém obchodě http://www.tynadekor.cz, může získat přístup do uživatelského účtu, ze kterého může vytvářet objednávky zboží. V případě že funkcionalita obchodu umožňuje objednávání zboží bez registrace, může kupující objednávat zboží také bez registrace.
5.2 Při registraci do uživatelského účtu a při objednávání zboží, je kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje. V případě změny údajů, je kupující povinen tyto údaje aktualizovat v uživatelském účtu, případně tuto změnu neprodleně nahlásit prodávajícímu. Údaje vyplněné kupujícím jsou považovány za jediné a správné.
5.3 Přístup k uživatelskému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost a tyto údaje nesmí kupující poskytnout třetí osobě, učiní-li tak, pak pouze na vlastní odpovědnost. Provozovatel webu http://www.tynadekor.cz uchovává přístupové údaje k účtu Kupujícího v šifrované formě.
5.4 Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí osobou.
5.5 Prodávající si vyhrazuje právo zrušit kupujícímu uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy jej kupující aktivně nevyužívá prokazatelně delší dobu než 12 měsíců. Popřípadě pokud kupující poruší povinnosti kupní smlouvy a těchto všeobecných obchodních podmínek či jiné obchodní dohody s provozovatelem webu http://www.tynadekor.cz.
5.6 Provozovatel webu http://www.tynadekor.cz není povinen zajistit nepřetržitý provoz uživatelských účtů, to zejména pro plánované odstávky, aktualizace či poruchy.
6. Odstoupení od kupní smlouvy
6.1 Podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nemůže kupující odstoupit od kupní smlouvy v těchto případech:
• o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením
smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
• o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může
dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
• o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele,
• o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
• o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
• o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
• o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
• o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
• o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
• o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
• uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo
• o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a podnikatel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
6.2 Pokud neplatí případy uvedené v odstavci 6.1, těchto všeobecných podmínek pro odstoupení od kupní smlouvy, je kupující oprávněn podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Kupující není povinen uvádět důvod odstoupení od kupní smlouvy.
6.3 Pokud je objednávka rozdělena, popřípadě obsahuje několik částí (nebo zboží), které jsou dodávány v časovém rozestupu, lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy začíná běžet od dodání poslední části (zboží).
6.4 Odstoupení od kupní smlouvy, musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě (nejpozději 14 dní od převzetí poslední části, nebo zboží objednávky).
6.5 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku vrátí prodávající kupujícímu všechny přijaté peněžní prostředky, a to do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než kupující předá zboží prodávajícímu nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
6.6 Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Pokud je to možné, vrátí kupující zboží také v původním obalu. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
6.7 Je-li v nabídce prodávajícího několik možností doručení zboží, je při odstoupení od smlouvy a vrácení zboží kupujícím zpět prodávajícímu vždy kupujícímu vrácena částka poštovného dle nejlevnějšího způsobu doručení dle dané varianty. Tato částka je pak vrácena prodávajícím kupujícímu, oproti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Poštovné za vrácení zboží ovšem platí sám zákazník.
6.8 Peněžní prostředky budou vráceny kupujícím stejným způsobem, jakým je prodávající přijal, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
6.9 Je-li součástí objednávky dárek od prodávajícího, odstoupením od kupní smlouvy není kupující povinen tento dárek prodávajícímu vrátit.
6.10 Odstoupení od kupní smlouvy je nutné zaslat prodávajícímu na doručovací adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách a nebo na e-mailovou adresu: tyna.dekor@seznam.cz, popřípadě jiným komunikačním kanálem využívaným prodávajícím. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.
6.11 Pro odstoupení od kupní smlouvy, je možné využít formuláře poskytnutého prodávajícím a uvedeného na konci těchto všeobecných obchodních podmínek. Formulář pro odstoupení od smlouvy je kupujícímu zasílám současně s potvrzením objednávky a je též k dispozici ke stažení samostatně na adrese http://www.tynadekor.cz.
6.12 Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy až do okamžiku převzetí zboží kupujícím. Může tak učinit v několika případech, jako je například vyprodání zásob, přerušení dodávky zboží od výrobce nebo dodavatele, či z důvodu nedostupnosti zboží a jiných případů vzniklých třetí stranou.
6.13 V případě odstoupení od kupní smlouvy prodávajícím, prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím emailové adresy, telefonu nebo jiného komunikačního kanálu. Veškeré přijaté peněžní prostředky včetně nákladů za dopravu od kupujícího, budou vráceny prodávajícím zpět a to stejným způsobem, popřípadě jiným způsobem určeným kupujícím.
6.14 Je-li předmětem závazku mezi prodávajícím a kupujícím poskytnutí digitálního obsahu, služby digitálního obsahu a věci s digitálními vlastnostmi, který není dodán na hmotném nosiči, končí lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy uplynutím čtrnácti
dnů ode dne uzavření smlouvy.
6.15 Odstoupí-li kupující od smlouvy a byl-li mu v souvislosti s poskytováním digitálního obsahu odevzdán hmotný nosič, vydá jej prodávajícímu na jeho žádost a náklady bez zbytečného odkladu. Prodávající může o vydání hmotného nosiče požádat do čtrnácti dnů od ukončení závazku. A zároveň se kupující zdrží užívání dle § 2389o, odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
6.16 Kupující nenese žádné náklady na odstoupení od kupní smlouvy, jestliže bylo předmětem kupní smlouvy dodání digitálního obsahu, služby digitálního obsahu a věci s digitálními vlastnostmi, který nebyl dodán na hmotném nosiči a prodávající jej dodal před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, ačkoliv kupující o to výslovně nežádal, nebo nevzal výslovně na vědomí, že mu právo na odstoupení od smlouvy zanikne, nebo prodávající neposkytl kupujícímu potvrzení podle §
1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
6.17 Kupující nemusí uvádět konkrétní důvod odstoupení od kupní smlouvy.
7. Práva z vadného plnění
7.1 Práva z vadného plnění se řídí podle ustanovení § 1914 až 1925, § 2099 až § 2117, dále pak § 2161 až § 2174b zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, dále dle zákona č. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
• zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3 Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
7.4 Připouští-li to povaha zboží nebo služby, má kupující právo na kontrolu nebo předvedení funkci výrobku.
7.5 Kupující je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil, nejpozději však do dvou let od převzetí věci. Neoznámí-li kupující vadu v této lhůtě, soud mu právo z vadného plnění nepřizná.
7.6 Vyskytne-li se na zboží vada, pro kterou nelze zboží využívat obvyklým způsobem, může kupující uplatnit u prodávajícího právo z vadného plnění („reklamace“) a požadovat:
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící vady
• přiměřenou slevu z kupní ceny,
• odstranění vady opravou věci
• odstoupení od smlouvy.
7.7 Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, pokud zboží:
• vykazuje podstatnou vadu, která znemožňuje jeho užívání obvyklým způsobem,
• pokud nelze zboží používat kvůli opakujícím se vadám i vadám/vadě po provedené opravě,
• při větším počtu vad (3 a více vad),
• je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.8 Kupující písemně informuje prodávajícího, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady prodávajícímu. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
7.9 Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
7.10 Právo z vadného plnění kupující nemůže uplatnit, pokud při převzetí o vadě věděl, nebo ji sám způsobil.
7.11 Prodávající je povinen přijmout reklamaci na adrese provozovny nebo v sídle i místě podnikání, pokud to povaha a druh zboží umožňuje.
7.12 Prodávající písemně vyrozumí kupujícího o výsledku reklamace.
7.13 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí. Jedná-li se o zboží s uvedeným datem spotřeby nebo minimální trvanlivostí, lze právo z vady uplatnit nejpozději do tohoto data.
8. Mimosoudní řešení sporu
8.1 Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy, není-li dále stanoveno jinak.
8.2 Kupující má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporů provádět, je Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 – Nové Město, internetová adresa: https://www.coi.cz . Informace o postupu při mimosoudním řešení spotřebitelských sporů, včetně možnosti podat návrh, jsou dostupné na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
8.3 V případě přeshraničního mimosoudního řešení spotřebitelských sporů může kupující využít Evropské spotřebitelské centrum Česká republika (ESC ČR), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 – Nové Město, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz . ESC ČR poskytuje informace a pomoc spotřebitelům při řešení přeshraničních sporů v rámci Evropské unie.
9. Závěrečná ustanovení
9.1 Práva a povinnosti vyplývající z těchto obchodních podmínek a z kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Tím nejsou dotčena práva kupujícího – spotřebitele dle přímo závazných právních předpisů Evropské unie, zejména dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 (Řím I).
9.2 V případě zásahu vyšší moci nebo jakéhokoliv výpadku internetového obchodu není prodávající odpovědný za nemožnost realizace objednávky.
9.3 V kupní smlouvě je možné sjednat odchylná ujednání, která mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
9.4 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu či doplnění těchto obchodních podmínek. Změny a doplnění se nedotýkají práv a povinností vzniklých v době účinnosti předchozí verze obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 9. 9. 2025.
10. Reklamační řád
10.1 Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek internetového obchodu http://www.tynadekor.cz a definuje základní podmínky a způsob reklamace vad zboží kupujícím. Vychází z ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
10.2 Kupující je povinen se seznámit s obchodními podmínkami a tímto reklamačním řádem ještě před odesláním objednávky v internetovém obchodě. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se s podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.
10.3 Kupující je povinen prokázat nákup zboží u prodávajícího, zejména daňovým dokladem vystaveným prodávajícím.
10.4 Kupující může pro urychlení reklamačního procesu popsat vady na zboží a zvolit preferovaný způsob vyřízení reklamace.
10.5 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá, že v době převzetí:
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, nebo vlastnosti, které kupující očekával vzhledem k povaze zboží a reklamě,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku či předloze,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
10.6 Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
10.7 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí, pokud není stanoveno jinak. U zboží s uvedeným datem spotřeby se tato lhůta zkracuje do data spotřeby uvedeného na obalu.
10.8 Prodávající je povinen přijmout reklamaci na adrese své provozovny nebo sídla, pokud to povaha zboží umožňuje: Slavošovice E7, Bolešiny 339 01.
10.9 Prodávající písemně vyrozumí kupujícího o přijetí reklamace a o jejím výsledku.
10.10 Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo odmítne vadu odstranit, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo od smlouvy odstoupit.
10.11 Kupující může uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat vyřízení dle bodů 6.6 Obchodních podmínek prodávajícího.
10.12 Požádá-li kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti výrobce.
10.13 Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající kupujícímu v písemném potvrzení obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z vadného plnění. Tím nejsou dotčena další práva kupujícího, která se ke koupi zboží vážou.
11. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
11.1 kupující – spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy.
11.2 Subjektem mimosoudního řešení sporů je **Česká obchodní inspekce (ČOI)**, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, internetová adresa: https://www.coi.cz .
11.3 Spotřebitel může také využít platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr
11.4 Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje na návrh spotřebitele, který může být podán nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
11.5 Podání návrhu a následná účast na mimosoudním řešení sporu jsou pro spotřebitele bezplatné; náklady související s jeho účastí (např. právní zastoupení, cestovné apod.) si hradí spotřebitel sám.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 03.01.2023
Doručovací adresa pro zaslání odstoupení od smlouvy: Slavošovice E7, Bolešiny 339 01.